May 20, 2009

Pasal rokok sebatang.

"Hoi, Pipi hang tau tak semalam Boss marah pasal rokok".Paan berkata sambil membesarkan mata.
"Padan muka hang sapa suruh hang isap rokok dalam bilik dia".Aku berkata sambil membaca kosmo online.
"Pala hotak hang".Paan kata sambil keadaan terbakar panas.
"oh yeke otak aku hang otak udang". aku coverline supaya tiada berlaku pertumpahan darah.

***********
Aku memdengar cerita paan dengan penuh khusyuk. Tiba-tiba aku rasa kekesalan timbul dalam hati. Kalu la aku bukan seorang perokok misti aku akan menjadi kesayangan boss aku. Abis la aku kali nie tak ada bonus la tahun nie. Sial la keji siapa yang isap rokok, yela dulu kena sorok dari boss klau nak isap kena gi isap kat tangga tingkat atas. Bila kantoi kena marah sebab buang saki baki rokok rata-rata. Sekarang nie bila isap rokok kat luar opis terasa seperti Perempuan simpanan, mana taknya bila boss lalu senyum je supaya boss bole tergoda dan cair tak marah. La nie bila boss dah bising mana nak gi. Member aku cakap isap rokok kat tepi sudut kat kedai makan terasa seperti penagih lak, ada yang cakap isap rokok kat bangunan satu lagi kena jalan 3 bangunan tapi bila pikir balik bila sampai sana kena isap rokok sudah semistinya tapi bila balik sini kena isap sekali lagi sebab penat. Ahhhhggg....kusut jadi aku ingat tak mau isap rokok lagi tapi apakan daya aku manusia biasa poyo sekejap je.

***********

Aku ada idea apa kata aku kembali kepada cara merokok semasa sekolah isap rokok dalam hutan. Baru la best kita isap rokok sambil tenangkan fikiran pastu leh merasai keindahan alam semulajadi. Aku menyokong kehidupan sihat dengan menikmati alam sekitar. Boss aku pasti berbangga dengan aku sebab aku mendekatkan diri dengan alam sekitar walaupun dengan cara merokok.

No comments: